گرسنگی عصبی چیست ؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
گرسنگی عصبی چیست ؟
نوشته شده در چهار شنبه 9 / 1 / 1391
بازدید : 152
نویسنده : محمدرضا علی اکبری

_ خصوصیات اصلی گرسنگی عصبی عبارتند از : دوره های تکرار شونده پرخوری، احساس فقدان کنترل بر خوردن در حین پرخوری ، استفراغ عمدی و سومصرف داروهای ملین یا مدر ، روزه داری یا ورزش های افراطی برای پیشگیری از افزایش وزن . همچنین افراد مبتلا به گرسنگی عصبی برای جلوگیری از افزایش وزن به رفتارهای جبرانی عود کننده ای نظیر پاکسازی ( استفراغ عمدی ، استفاده مکرر از مسهل یا مدر ) روزه گرفتن یا ورزش مفرط می پردازند .

 

این بیماران در مورد اینکه در نظر دیگران چگونه جلوه می کنند و نیز در مورد جذابیت جنسی ، تصویر بدنی و ظاهر خود نگران هستند .

شیوع این اختلال در زن های جوان حدودا 3 – 1 درصد است . معمولا بیماران به درمان سرپایی جواب می دهند . روان درمانی و درمان های شناختی رفتاری با هدف کاهش مصرف غذا ، اصلاح دیدگاه بیمار در مورد غذت ، تصویر بدنی و وزن انجام می گیرد و در صورت همراه بودن اختلالات شدید روانی علاوه بر دارو درمانی از روان درمانی آنالیتیک استفاده شود .

روانشناسی - ازدواج و خانواده - گرسنگی عصبی چیست ؟




:: موضوعات مرتبط: گرسنگی عصبی چیست ؟ , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: